okl 2021 03


okl 2021 02

 

Wina musujące i szampany stanowią ok. 0,5% wartości sprzedaży wszystkich alkoholi w sklepach małoformatowych do 300 m2. Tendencja ta utrzymuje się przez 11 miesięcy w roku, by w grudniu zwiększyć się prawie 4-krotnie – udziały wartościowe stanowią wtedy prawie 2% sprzedaży wszystkich alkoholi (1,8% w grudniu 2019 r.). Jest to jedyna kategoria wśród alkoholi, która w jeden miesiąc osiąga prawie 25% wartości sprzedaży rocznej. Oczywiście wszystko to zawdzięcza sprzedaży sylwestrowej, gdzie żadne spotkanie nie może obejść się bez lampki szampana o północy.

W tygodniu z sylwestrem wina musujące i szampany pojawiają się na ok. 5% wszystkich transakcji z alkoholami (4,8% w tygodniu z sylwestrem w 2018 r., 5,4% w 2019 r.). Marki, które osiągają największą wartość sprzedaży rocznie to Dorato i Piccolo (bezalkoholowy napój dla dzieci) od Ambry, a także Sowietskoje Igristoje Bartexu. Dorato Bianco jest także najczęściej kupowanym SKU wśród win musujących i szampanów, z udziałami na podobnym poziomie jak Sowietskoje. Tę kategorię trunków możemy znaleźć w ponad 80% sklepów małego formatu (największa dystrybucja jest oczywiście w grudniu – ponad 90% w 2019 r.). Klienci mają do wyboru ponad 5 wariantów na półce sklepowej, różnorodność ta zwiększa się z nadchodzącym sylwestrem i w grudniu wynosi nawet ponad 9 wariantów na sklep. Standardowa pojemność dla tej kategorii to butelka 750 ml.

cmr 2

Rynki Alkoholowe 12/2020

temat 03


degustacja banner