okl 2020 03


okl 2020 02

 

W piątek, 22 maja 2020 r., w Toruniu odbędzie się XIV edycja Degustacji Wódek organizowanej przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Profesjonalni, a także niezależni jurorzy po raz kolejny przystąpią do oceny „w ciemno” zgłoszonych próbek w kategorii wódek czystych oraz w kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych. Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak produktu. Zwycięzcy nagrodzeni zostaną medalami zaprojektowanymi przez artystę grafika Małgorzatę Wojnowską. W skład jury wchodzą od zawsze przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń branżowych, dziennikarze, sommelierzy, jurorzy w międzynarodowych konkursach produktowych.
Ubiegłoroczna rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie.

Ostatecznie złoty medal w kategorii wódek czystych zdobyło aż 8 produktów: Precious Vodka (Jewel Lines, dystrybutor: Ice-Full Sp. z o.o.), Russian Stadard Original (CEDC International Sp. z o.o.), Ostoya (Wyborowa Pernod Ricard), Nerpa Baikal Vodka (Jupiter Spirits Company, dystrybutor: Ice-Full Sp. z o.o.), Elixir z Dzikiego Chrzanu (Good Food Concept – Elixir Dom Wódki), Dalkowski – Wódka Jarzębinowa (Henkell & Co. Polska, obecnie: Henkell Freixenet Polska Sp. z o.o.), Nalewka z Orzecha Włoskiego (Nalewkarnia Longinus) oraz Biały Bocian (Polmos Bielsko-Biała).
– Cieszymy się, że nasz konkurs jest dziś stałym i ważnym elementem branży alkoholowej. Widać to także po większej liczbie zgłaszanych produktów. Warto zauważyć, że w ostatniej degustacji pojawiło się bardzo dużo nowości rynkowych, a także produktów, które nie są dostępne w szerokiej dystrybucji – podsumowywał ubiegłoroczny konkurs Jerzy Warlikowski, koneser wódek i przedstawiciel „Rynków Alkoholowych” w jury konkursu od pierwszej jego edycji.
Redakcja miesięcznika „Rynki Alkoholowe” Degustację Wódek organizuje począwszy od 2006 r. To pierwsza cykliczna i niezależna taka impreza odbywająca się w naszym kraju. Od 2014 r. ocenie poddawane są również wódki smakowe oraz smakowe wyroby spirytusowe.
Podczas Degustacji w 2019 r. jurorzy zaproponowali, aby medal przyznawać także ze design opakowania. Przychyliliśmy się do tego pomysłu i jest on wpisany do regulaminu konkursu na 2020 r. Oczywiście wybór zwycięzcy nie jest tutaj dokonywany „w ciemno”. Jurorzy ocenią wszystkie zgłoszone wyroby pod kątem opakowania już po ogłoszeniu wyników samej degustacji.
Udział w konursie to znakomita okazja do oceny i konfrontacji własnych produktów na tle konkurencji, zmierzenie się z innymi markami na rynku, a zwycięstwo w konkursie to prestiż i doskonała promocja. Wszelkich dodatkowych informacji o tegorocznym wydarzeniu udziela Lidia Potwardowska (tel. 607 842 864, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Rynki Alkoholowe 2/2020

eurogastro


worldfood2020 2