okl 2021 07


okl 2021 06

 

Brandy jest bodaj najbardziej znanym destylatem winnym. Do jej produkcji wykorzystywane są zwykle takie surowce jak owoce lub jagody, winogrona, a także ich przefermentowane wytłoki i pestki. Wśród brandy owocowych pojawia się na przykład znana większości śliwowica i calvados, a wśród brandy produkowanej z wytłok i pestek – czacza, grappa czy rakija. Najpopularniejszą na świecie jednak jest brandy winogronowa, mająca takie podtypy jak: koniak, armaniak, cherry brandy, ararat i wiele innych.

CBM Indicator przedstawia wyniki nowego badania Zwyczajów i Zachowań Konsumentów na Rynku Napojów Alkoholowych. W badaniu weryfikowane są zwyczaje konsumentów alkoholi, a także wizerunki najpopularniejszych marek napojów alkoholowych wymienianych przez respondentów podczas wywiadów. Poniższe informacje zawierają krótkie podsumowanie jednego z modułów badania o nazwie Alkohole mocne, które dotyczą destylatów winnych.

Jakie rodzaje pijasz najczęściej?
Konsumenci destylatów winnych najczęściej spożywają brandy różnych rodzajów. Natomiast 47% koneserów tego rodzaju alkoholu preferuje koniaki. Szczegóły na wykresie 1.

indi 1

Długość leżakowania
Osoby pijące koniaki najchętniej wybierają koniak Napoleon. Długość leżakowania takiego napoju jest nie mniejsza niż 6 lat. Co czwarty konsument spożywa koniak V.S.O.P, mający nie mniej niż 4 lata leżakowania. Z kolei najrzadziej spożywane są koniaki X.O. (co najmniej 6-10 lat leżakowania). Więcej informacji na wykresie 2.

indi 2

Wybór producenta
Niemal połowa spośród osób, deklarujących spożywanie destylatów winnych, twierdzi, że zwraca uwagę na producenta marki przed zakupem. Spośród nich 45% osób kupuje marki importowane, a  jedynie 13% sięga po marki krajowe. Natomiast ponad 40% konsumentów biorących udział w badaniu przyznaje, że nie potrafi określić miejsca produkcji kupowanej marki. Szczegóły na wykresie 3.

indi 3

Zmiany w konsumpcji spowodowane pandemią
Większość osób pijących destylaty winne nie zmieniało częstotliwości ich spożywania w 2020 r. Co piąta osoba potwierdza zmniejszenie spożywania tych napojów w czasie pandemii. Jedynie 9% pije więcej destylatów winnych niż wcześniej. Szczegóły na wykresie 4.

indi 4

XXXVIII tura badań rynku napojów alkoholowych w Polsce została przeprowadzona przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. w grudniu 2020 i styczniu 2021 r. Badaniu poddano reprezentatywną próbę dorosłych mieszkańców Polski liczącą 1000 osób. Pomiar został przeprowadzony techniką ankiety on-line na panelu konsumenckim inetpanel.pl. Aby uzyskać więcej informacji na temat badania „Zwyczaje i Zachowania konsumentów na Rynku Napojów Alkoholowych 2020/2021”, przeprowadzonego przez CBM Indicator, prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Rynki Alkoholowe 5/2021

temat 07


degustacja banner