okl 2021 04


okl 2021 03

 

Piwo bez wątpienia jest jedną z najważniejszych kategorii produktowych dla sklepów małoformatowych do 300 m2. To najczęściej kupowany rodzaj alkoholu, któremu przeciętny sklep małego formatu zawdzięcza ok. 15% obrotów. Jak wynika z danych CMR, po piwo sięga co czwarty klient, kupując średnio 3 opakowania chmielowego trunku. Co ciekawe, często jest to jedyny element koszyka zakupowego, w szczególności w przypadku wariantów z niższej półki cenowej. Natomiast gdy kupowane są również inne produkty, zazwyczaj są to przekąski czy inne napoje alkoholowe.

Dr Nemat Naghdaliyev, przedstawiciel handlowy Azerbejdżanu na kraje Europy Środkowej, odpowiadał na pytania Marcina Burzyńskiego

— Niedawno w Warszawie otwarto Trading House of Azerbaijan – Dom Handlowy Azerbejdżanu. Na jakiej zasadzie działa ta placówka?
Dokładnie 5 października 2016 r. Prezydent Republiki Azerbejdżanu Ilham Alijew podpisał dekret w sprawie promocji na dużą skalę lokalnych produktów na rynkach zagranicznych pod hasłem „Made in Azerbejdżan. Dekret ten zawiera 10 różnych mechanizmów wsparcia w celu stymulowania eksportu i promowania marki „Made in Azerbaijan” za granicą. Domy handlowe są uważane za dodatkową zachętę do eksportu naszych produktów poza ropą naftową. Placówkę Trading House of Azerbaijan w Warszawie uruchomiono w Warszawie dokładnie 6 grudnia 2018 r.

Rząd planuje podwyższyć w 2020 r. akcyzę na alkohol o 3%. Ma to dać 1,1 mld zł dodatkowego wpływu do budżetu państwa. Najprawdopodobniej Wyższy podatek będzie dotyczyć alkoholu etylowego, piwa, wina, wyrobów winiarskich. Z indeksacji wyłączono cydr i perry opodatkowane preferencyjną stawką podatku akcyzowego w wysokości 97 zł od 1 hl gotowego wyrobu.

Rynki Alkoholowe 5/2019

Kolejna XXXVI tura badań rynku napojów alkoholowych w Polsce została przeprowadzona przez Centrum Badań Marketingowych Indicator w grudniu 2018 r. Badaniu poddano reprezentatywną kwotową próbę dorosłych mieszkańców Polski liczącą 1000 osób. Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (Computer Assisted Web Interviews). Obecnie CAWI jest jedną z najbardziej popularnych i najszybciej rozwijających się metod marketingowych.

Brandy, koniaki i winiaki to jeden z mniejszych segmentów alkoholi, którego znaczenie w sprzedaży wartościowej wszystkich alkoholi jest marginalne – w 2018 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadał on za mniej niż 1% sprzedaży wszystkich trunków alkoholowych i tym samym zajmując 11. pozycję w rankingu alkoholi (plasując się m.in. po piwach, wódkach, whisky i bourbonie, winach stołowych i musujących).

Agata Ranachowska, brand manager Martini w Bacardi Martini Polska Sp. z o.o. odpowiadała na pytania Marcina Burzyńskiego

— Martini to jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych wermutów na świecie. W jaki sposób zbudowana została tak silna pozycja tej marki? Czy włoskie pochodzenie miało tu znaczenie?
Martini to kultowa marka wermutów w Polsce i na świecie, która została założona przez trzech przyjaciół w 1863 r. To, co ją wyróżnia, to z całą pewnością jej dziedzictwo – ponad 150 lat tradycji, korzystanie wyłącznie z lokalnego surowca z Piemont i Turynu, gdzie składniki są specjalnie selekcjonowane i ręcznie zbierane, a także tradycyjne mistrzostwo – Martini tworzą bowiem mistrzowie zielarstwa i winiarstwa. Marka zawsze była odbierana jako ucieleśnienie włoskiej radości życia oraz ikona stylu, realizująca niezwykłe kolaboracje ze światem sztuki.

Blisko 7 tys. wystawców z całego świata i rekordowa liczba ponad 61 tys. gości, którzy odwiedzili wydarzenie – tak najkrócej można opisać tegoroczne targi ProWein w Duesseldorfie. My jednak zamierzamy o nich napisać nieco więcej – tym bardziej, że miały tam miejsce także istotne polskie akcenty.

temat 04


degustacja banner