okl 2020 09


okl 2020 08

 

Szczegółowa analiza wyników najnowszych badań przeprowadzanych cyklicznie przez CBM Indicator wskazuje, że Advocaat Classic to wciąż najpopularniejsza marka w swojej kategorii. Jest też najczęściej kupowana wśród wszystkich dostępnych na naszym rynku alkoholi z grupy likierów i kremów. Gęsta konsystencja, słodki smak i przyjemny aromat to cechy, które charakteryzują jajeczny likier. Spożywany chętnie bez żadnych dodatków, ale równie często wykorzystywany jako składnik drinków.

Przed Wielkanocą w sklepach małoformatowych lepiej niż w innych tygodniach sprzedają się nie tylko produkty kulinarne, ale też alkohole, w tym szczególnie mocne trunki w większych pojemnościach i z wyższej półki, wina, a także likiery. Jak wynika z danych CMR, w 2019 r. w tygodniu zakończonym wielkanocną niedzielą wartość sprzedaży wódek czystych wzrosła w porównaniu z poprzednim tygodniem o 30%, wydatki na wino stołowe wzrosły o 40%, natomiast na likiery i kremy aż o 70%.

Janusz Palikot, członek rady nadzorczej Manufaktury Piwa, Wódki i Wina SA oraz prezes Tenczyńska Okovita SA odpowiadał na pytania Marcina Burzyńskiego

— Po rezygnacji z działalności politycznej wrócił Pan do branży alkoholowej. Ciągnęło wilka do lasu?
Zaraz tam wilka… Nie wilka, tylko Palikota. I nie do lasu, ale do browaru.

— Był Pan posłem na Sejm przez 3 kolejne kadencje. Może więc Pan zdradzi, jakie alkohole są najchętniej konsumowane przez polskich polityków?
Wódka dominuje na prawicy, a piwo u ludowców, u neoliberałów i w nowej lewicy, choć to też zmienia się w zależności od pokolenia. Młodsi liberałowie wybierają również wino. Ale piwo i tak piją wszyscy.

W piątek, 22 maja 2020 r., w Toruniu odbędzie się XIV edycja Degustacji Wódek organizowanej przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Profesjonalni, a także niezależni jurorzy po raz kolejny przystąpią do oceny „w ciemno” zgłoszonych próbek w kategorii wódek czystych oraz w kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych. Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak produktu. Zwycięzcy nagrodzeni zostaną medalami zaprojektowanymi przez artystę grafika Małgorzatę Wojnowską. W skład jury wchodzą od zawsze przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń branżowych, dziennikarze, sommelierzy, jurorzy w międzynarodowych konkursach produktowych.
Ubiegłoroczna rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie.

Według danych CMR, wódka odpowiada za prawie 9% obrotu wartościowego w sklepach małoformatowych do 300 m2, a jej udział w całkowitej liczbie transakcji w małym formacie rośnie. Wódki czyste stanowią blisko 75% udziałów wartościowych w sprzedaży wódki i 6% udziału w całkowitej sprzedaży w sklepach małoformatowych. W ostatnim czasie spadła sprzedaż wódek o zawartości alkoholu co najmniej 40% na rzecz wódek o nieco mniejszej zawartości alkoholu.

temat 09