• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 8 (269)
sierpień 2017

   rynki-08-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Od jesieni w AICV
Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa gościł Komitet Wykonawczy AICV (L’Association des Industries des Cidres et Vins de fruits de l’U.E), organizacji zrzeszającej producentów cydrów iwin owocowych krajów Unii Europejskiej. Wizyta związana była z przyjęciem ZP PRW w poczet członków AICV oraz rozszerzeniem zakresu działań na forum międzynarodowym. Podczas wspólnego posiedzenia AICV i ZP PRW analizowano istotne kwestie wspólne dla branży winiarskiej w całej Unii Europejskiej. Dyskusje dotyczyły głównie projektów regulacji, którymi objęci zostaną producenci krajów europejskich. Ważnym punktem zebrania były ustalenia odnośnie akcesji ZP PRW do struktur AICV. Oficjalnie przyjęcie w poczet członków nastąpi jesienią br. Do tego czasu ZP PRW będzie już jednak miał prawo do aktywnego uczestnictwa we wszelkich pracach AICV.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
Kanpai!

Sake to najpopularniejszy i najbardziej znany trunek rodem z Japonii. Liczba jego producentów jednak stale spada. Dzisiaj w Japonii funkcjonuje ok. 1500 browarów sake, przed drugą wojną światową było ich 7000. Sam eksport tego trunku, także tych najdroższych odmian, stale rośnie. Największym importerem są obecnie Stany Zjednoczone. Jednak sake to niejedyny trunek z Japonii. Warto tu wspomnieć o shōchū, a więc wódce wytwarzanej zazwyczaj z batatów, ryżu lub jęczmienia. Według japońskiego prawa, zawartość  alkoholu w niej nie powinna przekraczać 36%. W Polsce trunek ten nie zostałby więc już uznany za „pełnoprawną wódkę”. Inny popularny w Japonii napój to umeshu – likier zawierający zazwyczaj do 17% alkoholu wytwarzany poprzez macerację owoców ume (morela japońska). Kwitną one w lutym, a zbierane są w czerwcu. Do wytwarzania trunku używa się także cukru trzcinowego. Na bazie owoców ume powstają również wina. Największy producent umeshu w Japonii to założona w 1914 r. w Osace firma Choya, która jest także partnerem Stowarzyszenia Polskich Barmanów.
Rynki Alkoholowe, 8/2017

 
Sprzedaż alkoholi w sklepach małoformatowych i supermarketach
Dla sklepów małoformatowych do 300m2 alkohole to niezaprzeczalnie jedna z kluczowych kategorii produktowych. W takich placówkach piwo, wódka, whisky i inne napoje alkoholowe pojawiają się na prawie co trzecim koszyku zakupowym i generują 25% obrotów. W supermarketach o powierzchni 301-2500 m2 alkohole również odgrywają dużą rolę, jednak ich udział w liczbie transakcji (występują na około 18% paragonów) i całkowitej wartości sprzedaży (nieco ponad 10% w okresie lipiec 2016 r. – czerwiec 2017 r.) są znacznie niższe niż w mniejszych placówkach.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
Cydry i RTD  jak i gdzie sprzedawać wakacyjne trunki?
Co łączy konsumentów cydrów i drinków z grupy RTD? Są to określone oczekiwania wobec opakowań obu tych kategorii alkoholu. Zarówno dla gotowych drinków, jak i cydrów za najbardziej atrakcyjne opakowanie, które zachęca do zakupu danej marki uważany jest zestaw promocyjny z gadżetem. W przypadku RTD zadeklarowało tak 35% respondentów, a dla cydrów 30% badanych. Niemal takie same wyniki dla obu kategorii osiągnął także drugi najczęściej wskazywany typ opakowania, czyli ozdobna butelka. Takiej odpowiedzi udzielił blisko co czwarty miłośnik cydrów i RTD (cydry – 24%; RTD – 23% wskazań). Na trzecim miejscu podium, wśród wskazywanych jako najbardziej atrakcyjne opakowania cydrów i RTD znalazł się także wielopak. W przypadku tego typu opakowania, jego zwolennikiem był przeszło co piąty miłośnik cydru (21%) i przeszło co siódmy wielbiciel RTD (15%).
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
IV Kongres Branży Spirytusowej
Równe dla wszystkich i przyjazne otoczenie prawne, walka z szarą strefą oraz potrzeba promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu – to najważniejsze postulaty zgłaszane podczas IV Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się w Ministerstwie Finansów w Warszawie. Organizatorem wydarzenia był Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
Branża napojów spirytusowych jest ważną częścią polskiej gospodarki. Wpłaca do finansów publicznych ponad 12,5 mld zł rocznie, głównie z tytułu podatku akcyzowego i VAT. Zatrudnia bezpośrednio ponad 5 tys., a pośrednio 89 tys. osób. Produkcja spirytusu służy zagospodarowaniu nadwyżek płodów rolnych: rocznie przetwarzanych jest 750 tys. t zbóż oraz 50 tys. t ziemniaków. Eksport polskich napojów spirytusowych przynosi ponad 700 mln zł rocznie.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 8 z 869
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe