okl 2019 10


okl 2019 09


 

Agata Ranachowska, brand manager Martini w Bacardi Martini Polska Sp. z o.o. odpowiadała na pytania Marcina Burzyńskiego

— Martini to jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych wermutów na świecie. W jaki sposób zbudowana została tak silna pozycja tej marki? Czy włoskie pochodzenie miało tu znaczenie?
Martini to kultowa marka wermutów w Polsce i na świecie, która została założona przez trzech przyjaciół w 1863 r. To, co ją wyróżnia, to z całą pewnością jej dziedzictwo – ponad 150 lat tradycji, korzystanie wyłącznie z lokalnego surowca z Piemont i Turynu, gdzie składniki są specjalnie selekcjonowane i ręcznie zbierane, a także tradycyjne mistrzostwo – Martini tworzą bowiem mistrzowie zielarstwa i winiarstwa. Marka zawsze była odbierana jako ucieleśnienie włoskiej radości życia oraz ikona stylu, realizująca niezwykłe kolaboracje ze światem sztuki.

— W filmach z serii z Jamesem Bondem, zwłaszcza tych starszych, główny bohater często prosi kelnera o „Martini z lodem wstrząśnięte niemieszane”. Czy Martini faktycznie nie powinno się mieszać?
Marka Martini od zawsze była trendsetterem jeżeli chodzi o scenę koktajlową i przywołany motyw filmowy to tylko jeden z wielu przykładów ikonicznych koktajli, które są z nią związane. Już w latach 20. ub.w. pojawiły się klasyczne propozycje, jak Martini Negroni czy Americano. Obecnie flagowym koktajlem jest niezmiennie Martini & Tonic, lekka propozycja idealnie dopełniająca posiłki i wpisująca się w okazję aperitivo, czyli zwyczaj nieformalnych spotkań przyjaciół w towarzystwie przekąsek i dobrego alkoholu, pobudzającego apetyt.

— Pierwszym wermutem stworzonym przez firmę Martini & Rossi było w 1863 r. Martini Rosso. Który z wermutów Martini cieszy się obecnie największym zainteresowaniem konsumentów? Czy najczęściej kupują oni Rosso, Bianco, czy może jeszcze inny?
Rynek wermutów w Polsce jest obecnie zdominowany przez klasyczny wariant Bianco. Widzimy, że konsumenci, zwłaszcza milenialsi, oczekują odświeżenia kategorii zarówno w aspekcie dostępnych wariantów oraz sposobu ich konsumpcji. W obu kwestiach te oczekiwania spełnia nowość Martini Fiero, które prezentuje wermut w nowoczesnym wydaniu.

— Martini to jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych wermutów na świecie. W jaki sposób zbudowana została tak silna pozycja tej marki? Czy włoskie pochodzenie miało tu znaczenie?
Martini to kultowa marka wermutów w Polsce i na świecie, która została założona przez trzech przyjaciół w 1863 r. To, co ją wyróżnia, to z całą pewnością jej dziedzictwo – ponad 150 lat tradycji, korzystanie wyłącznie z lokalnego surowca z Piemont i Turynu, gdzie składniki są specjalnie selekcjonowane i ręcznie zbierane, a także tradycyjne mistrzostwo – Martini tworzą bowiem mistrzowie zielarstwa i winiarstwa. Marka zawsze była odbierana jako ucieleśnienie włoskiej radości życia oraz ikona stylu, realizująca niezwykłe kolaboracje ze światem sztuki.

— W filmach z serii z Jamesem Bondem, zwłaszcza tych starszych, główny bohater często prosi kelnera o „Martini z lodem wstrząśnięte niemieszane”. Czy Martini faktycznie nie powinno się mieszać?
Marka Martini od zawsze była trendsetterem jeżeli chodzi o scenę koktajlową i przywołany motyw filmowy to tylko jeden z wielu przykładów ikonicznych koktajli, które są z nią związane. Już w latach 20. ub.w. pojawiły się klasyczne propozycje, jak Martini Negroni czy Americano. Obecnie flagowym koktajlem jest niezmiennie Martini & Tonic, lekka propozycja idealnie dopełniająca posiłki i wpisująca się w okazję aperitivo, czyli zwyczaj nieformalnych spotkań przyjaciół w towarzystwie przekąsek i dobrego alkoholu, pobudzającego apetyt.

— Pierwszym wermutem stworzonym przez firmę Martini & Rossi było w 1863 r. Martini Rosso. Który z wermutów Martini cieszy się obecnie największym zainteresowaniem konsumentów? Czy najczęściej kupują oni Rosso, Bianco, czy może jeszcze inny?
Rynek wermutów w Polsce jest obecnie zdominowany przez klasyczny wariant Bianco. Widzimy, że konsumenci, zwłaszcza milenialsi, oczekują odświeżenia kategorii zarówno w aspekcie dostępnych wariantów oraz sposobu ich konsumpcji. W obu kwestiach te oczekiwania spełnia nowość Martini Fiero, które prezentuje wermut w nowoczesnym wydaniu.

— No właśnie, Martini Fiero niedawno miało swoją premierę także w Polsce. To pierwsza nowość wśród wermutów marki od niemal 40 lat. Czym zatem charakteryzuje się Martini Fiero i co różni je od innych tej marki?
Rzeczywiście, 2019 r. jest przełomowy dla kategorii wermutów w Polsce. Po 40 latach od premiery poprzedniego wariantu na rynku pojawia się absolutna nowość: Martini Fiero o intensywnej czerwono-pomarańczowej barwie i słodko gorzkim smaku. Produkt wyróżniają ręcznie zbierane, suszone na słońcu skórki pomarańczy z rejonu Morza Śródziemnego i tradycyjna technika produkcji zachowująca bogactwo eterycznych olejków. To pierwszy wermut w rodzinie Martini skomponowany do łączenia z tonikiem. Badania konsumenckie wskazują, że smak Fiero & Tonic jest bardziej atrakcyjny i przekłada się na wyższą intencję zakupową wśród osób, które obecnie nie sięgają po wermuty Martini.

— Martini to jednak nie tylko wermuty. Jakie jeszcze inne produkty alkoholowe występują pod tą marką?
Marka Martini posiada w swoim portfolio dwie kategorie produktów. Są to wspomniane wermuty oraz wina musujące. Podstawa wermutu to wytrawne, prawie zawsze białe wino, które powinno stanowić co najmniej 75% całej objętości trunku. Wina aromatyzuje się lub doprawia ekstraktami ziół i przypraw. Jedną z nich koniecznie powinien być piołun, od którego wermut otrzymał swoją nazwę. Następnie napój można dosłodzić, leżakować lub też nadać mu dodatkowy aromat i smak w jakiś inny sposób. Potem wermut rozlewa się do zawartości alkoholu w granicach 14,5-22% objętości. Osobną historię stanowią wina musujące. Warto wspomnieć, że Martini to najsilniejsza i najbardziej rozpoznawalna marka wśród wszystkich marek win włoskich, a także drugi co do wielkości dostawca win musujących w Europie.

— Dziękuję za rozmowę

Rynki Alkoholowe 4/2019

enoexpo 2019