okl 2019 11


 

 

W piątek, 24 maja 2019 r., w Toruniu odbędzie się XIII edycja Degustacji Wódek organizowanej przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Profesjonalni, a także niezależni jurorzy po raz kolejny przystąpią do oceny „w ciemno” zgłoszonych próbek w kategorii wódek czystych oraz w kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych. Zwycięzcy nagrodzeni zostaną medalami zaprojektowanymi przez artystę grafika Małgorzatę Wojnowską. W skład jury wchodzą od zawsze przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń branżowych, dziennikarze, sommelierzy, jurorzy w międzynarodowych konkursach produktowych.

Ubiegłoroczna rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie. Ostatecznie złoty medal w kategorii wódek czystych zdobyła Żołądkowa de Luxe z portfolio Stock Polska Sp. z o.o., która niedługo wcześniej zmieniła swoją recepturę. Jak widać zmiana była korzystna. W kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych w cenie powyżej 35 zł pewne zwycięstwo odniosła Starka 35 wyprodukowana przez Szczecińską Fabrykę Wódek „Starka”. Podwójne powody do radości miała Grupa AWW Sp. z o.o. Sp. k., bowiem otrzymała aż dwa medale. W kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych w cenie do 35 zł najlepszy okazał się Gin Charley’s. Jurorzy zdecydowali także o wręczeniu złotego medalu dla produktu onazwie Bitter Laufhund w kategorii specjalnej „Za odwagę, dobrą kompozycję i podążanie za światowymi trendami”.
– Wszystkie produkty biorące udział w Degustacji Wódek stały na wysokim poziomie i były jednocześnie odmienne pod względem charakteru czy stylu. Wśród wódek czystych jury po raz kolejny najwyżej oceniało produkty klasyczne. Wyroby smakowe były za to zaskakująco zróżnicowane. Niestandardowe i bardzo ciekawe okazały się gin oraz ziołówka, które nawiązują do światowych trendów – podsumowywał ubiegłoroczną degustację Jerzy Warlikowski, koneser wódek i przedstawiciel „Rynków Alkoholowych” w jury konkursu od pierwszej jego edycji.
Redakcja miesięcznika „Rynki Alkoholowe” Degustację Wódek organizuje począwszy od 2006 r. To pierwsza cykliczna i niezależna taka impreza odbywająca się w naszym kraju. To także jedyny tego typu konkurs „w ciemno”, gdzie jurorzy nie wiedzą, jakie wódki degustują. Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak produktu. Od 2014 r. ocenie poddawane są także wódki smakowe oraz smakowe wyroby spirytusowe.
Udział w Degustacji Wódek to znakomita okazja do oceny i konfrontacji własnych produktów na tle konkurencji, zmierzenie się z innymi markami na rynku, a zwycięstwo w konkursie to prestiż i doskonała promocja. Wszelkich dodatkowych informacji o tegorocznym wydarzeniu udziela Lidia Potwardowska (tel. 607 842 864, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Rynki Alkoholowe 2/2019

okl 2019 10